ABC Markiser – ikke som alle andre markisefirma

#

Du lokkes gjerne av slagord og store «rabatter». Når alt kommer til alt er det totalprisen og servicen som virkelig betyr noe. Dette er ABC Markisers fremste fortrinn.

Mannen bak markisefirmaet, Dag Inge Gundersby (f. 1971), begynte i bransjen i 1995 og jobbet først som selger for et annet firma.

– Etter et års tid fant jeg ut av jeg ville begynne for meg selv. Kundene fortjente enda bedre service og bedre priser, forteller Dag Inge, som startet opp i 1996.

Frem til 2001 drev han firmaet med stor suksess, inntil han skiftet beite og startet med import av hus og hytter, og satset på musikerkarrieren.

I 2012 restartet han ABC Markiser, som i 2019 altså er inne i sitt åttende nye kontinuerlige driftsår.

Dag Inge Gundersby foran et rehabiliteringsprosjekt på Hurum.

Det er som regel Dag Inge du som kunde møter – både på befaring og under montering av produktene.

Han er «hands-on» og gjør det meste selv, sammen med et team av dyktige medarbeidere.

– Det er veldig tilfredstillende å levere et godt produkt til kundene. Både hva gjelder kvalitet, pris og utseende, sier Dag Inge.

– Hva er de mest populære produktene?

– Terrassemarkiser og plissegardiner, definitivt! Disse utgjør opp mot 70 prosent av omsetningen. Deretter følger andre interiørprodukter og Zip Screen. Sistnevnte blir stadig mer populært som et alternativ til vindusmarkiser og persienner.

– Det er mange aktører i denne bransjen, noe et raskt Google-søk avdekker. Hva er viktigst for kundene når man skal velge?

– Det er flere ting. Jeg vil si at for mange er norske produkter viktig. Da vet de at leverandøren er i nærheten og at man faktisk kan klage om noe går galt. Og at prisen står i henhold til produktene.

– Det virker som det er mye lokkepriser og fiktive tilbud i markisebransjen?

– Det kan jeg skrive under på. Det preger dessverre en del aktører i bransjen. Prisene til ABC Markiser er såpass nedjusterte at vi vet vi kan konkurrere på pris med absolutt alle. Men det er som sagt ikke bare prisen som teller.

– Om markiseduken revner eller motoren ryker – det er først da du finner ut om investeringen var verdt pengene. Om du blir fulgt opp. Og selvsagt skal dette helst ikke skje, og den siste gangen du ser markisemontøren er i beste fall når den settes opp, klar til sommeren.

– Uten å nevne firmanavn, kan jeg nevne en historie jeg opplevde selv. Det ble vist et tilbud gitt til et eldre par fra et par nokså kjente firma. Et av de skulle ha 40.000 kroner. Den jobben kunne vi lett levere for 26.000 kroner, og enda ga jeg litt ekstra rabatt, og det endte på 24.000 kroner inkludert montering.

– Ofte trengs ikke ny markise heller. Det kan holde å skifte duken og reparerere motoren, og slike ting. Da er det bra å ha et seriøst firma som ikke for enhver pris skal selge nytt – fordi det er jo det man tjener mest på, men i stedet er ærlig og forteller kunden hva som er rimeligst og en best løsning for kunden.

– Jeg tror at et godt rykte og at kunder anbefaler ABC Markiser til venner, familie og arbeidskolleger er den beste reklamen for oss.

— ABC Markiser oppgraderte nettsidene i 2017, og har fortsatt arbeidet i 2018 og 2019 med å være mer aktive i sosiale medier. Men det er ikke til å stikke under en stol at firmaet er mindre enn de store gigantene. Hvordan når dere opp i konkurransen med de store?

– Vi har en solid informasjonskampanje på store deler av Østlandsområdet utover våren og sommeren 2019, med informasjonsark i postkassene til folk, og fokuserer enda mer på nettsiden i 2019. I tillegg bruker vi Facebook aktivt og vi vil vise flere eksempler i form av reportasjer fra kunder.

– Jeg opplever at mange kunder setter pris på at ABC Markiser er rotnorske, med god folkeskikk og ektefølt service. Vi holder alltid ord og setter vår ære inn på å gjøre kundene fornøyde. Vi går gjerne foran som et godt eksempel i bransjen.

– Zip Screen blir stadig mer populært, sier Dag Inge Gundersby. Her foran en nymontert Zip Screen på et moderne hus på Kolbotn.

Tekst & foto levert av JB Forlag.

Skriv en kommentar